kan örat eksem orsaka tinnitus?

Eksem i örat kan orsaka tinnitus, ett irriterande, konstant ringande i öronen. Tinnitus förebyggande är en anledning till varför det är viktigt att få örat eksem behandlas så snart som möjligt

Betydelse

eksem i hörselgången eller ytterörat orsakar en fruktansvärd kliande känsla. Den person som håller sedan krafsa på den för att återuppleva klia. Det kliar vindar upp orsakar en inflammation som kan bidra till att orsaka tinnitus.

Diagnos

Symptomen på eksem i öronen är mycket lik psoriasis i öronen. Båda lämnar röda, kliande och fjällande hud. En läkare måste avgöra vad hudåkomma stör öronen för att ge rätt medicinering.

Komplikationer

Öron eksem eller psoriasis örat kan orsaka inflammation och förtjockning av huden, vilket kan begränsa hörselgångar. När detta händer, kan öronvax tömmer inte korrekt, vilket också kan bidra till tinnitus.


Kommentarer

  • Om oss
  • Reklam
  • Få nyhetsbrev
  • Kontakta redaktören
  • RSS-feed

Redaktör: Katarina Hovenas
Nyheter redaktör: Susanne torshall

Kundservice: Maria Johansson,
Pia Hall

Tel: +46 98 00 00 01
Fax: +46 98 00 00 02

© Copyright 2014 Halsatips.com - All rights reserved.